12. Detta är jag rädd för

skrivet den: 2011-12-12 | 23:04:09
Jag är inte rädd för så mycket faktiskt. Klart är jag rädd för allt det där med att förlora vänner/familj och annat normalt som alla är rädda för men annars finns det bara en sak, döden. Fast det är jag väll inte ensam om. Det hände mig senast igår natt när jag skulle sova som jag kom och tänka på döden. Ni vet den där hemska tanken om "När jag dör, så kommer jag bara dö. Bara ligga där, för evigt. Om några år kommer ingen komma ihåg mig. Världen kommer rulla på som ingenting bara några få kommer märka att jag försvinner etc..." Jag får panik. Försöker få bort tanken från mitt huvud. Vill inte tänka på det. Tänker jag för mycket börjar jag gråta. Jag är livrädd för döden. Jag vet inte hur man hanterar den. Det är aldrig någon i min närhet som har dött, inte ens ett djur (vilket jag är jävligt tacksam för). Bara tanken på att jag någon gång blir tvungen att lära mig hantera den är hemsk. Jag vill leva för evigt. Eternity.
Jag är så sjukt avundsjuk på religiösa människor ibland när det gäller det här. Det är så enkelt. Man föds på nytt, man kommer till himlen, man föds till ett djur, döden är befrielsen osv. Jag vill tro, men jag gör ju inte det...
Kom att tänka på att jag vaknat gråtande en enda gång i mitt liv. Drömde att en person dog. Har nog aldrig varit så lättad när jag insåg att det var en dröm.
156702_1504704573127_1099620775_31120544_1399055_n_large
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback