Bästa och sämsta filmen?

skrivet den: 2011-10-15 | 00:16:54
En film som jag verkligen inte kan bestämma mig om jag hatar eller älskar är Peter Pan. Eller snarare Sagan, finns ju massor av olika filmer. Jag är typ rädd för den, haha. Den är så overkligen men samtidigt så verklig? Ens tro ändras typ under hela filmen. Svårt att förklara. I börjar är man i denna värld, tråkig, normal. Reality. Sen kommer man till en fantasi värld. Eller snarare flyger. Neverland. Att aldrig behöva växa upp. Leva med massa busiga pojkar. Största problemet man har är kapten krok.
Sen helt plötsligt inser man att man kan inte stanna där för alltid. Man måste åka hem, växa upp. Lämna Peter Pan. Göra allt det som vuxna måste göra. Familj, Jobb och sånt. Usch kommer ihåg när jag såg 2:an (nu snackar vi Disneys filmer då) hur det är i samma famlij fast då hon tjejen från första har växt upp och det är hennes barn det handlar om istället. Nej. FEL. Jag trodde att hon stannade hos Peter Pan? Varför stannade hon inte hos Peter Pan? Varför är hon vuxen? Hon ska ju vara ett barn? All ens fantasi bara flög iväg tillsamans med Peter Pan som aldrig kom tillbaka.
Okej nog om det. En liten tröst är ju att man kan växa upp och bli snygg som Peter Pan här nere! Fast han var ju söt innan också, haha.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback