Jävla pepparkaksgubbar.

skrivet den: 2012-12-09 | 15:43:35
Måste som alla andra uttrycka mig om detta för blir så åwkgpowrgag. Folk är sååå dumma i huvudet att man undrar om de kommer från ett annat solsystem. Nu ska alla reaga loss om att "OOOOMMMGGG NU FÅR VI INTE VARA PEPPARKAKOR, JAG SOM VILL VARA EN PEPPARKAKA OCH HAR ALLTID BRYTT MIG OM PEPPARKAKOR, ÄÄÄÄÄÄÄÄLSKAR PEPPARKAKOR!!!1!!1111 ALLT ÄR DERAS FEL DE FÅR JU FAN FÖLJA VÅRA REGLER OM DE FLYTTAR HIT OOMMMGGG".
 
 Först och främst så skyller man nästan alltid att de är "deras fel" när det egentligen är vi själva. Det här med Mio som så hemskt gärna ville vara en pepparkaka är ju helt och hållet skolans fel.
- Jag tycker inte att det är så bra att de säger att någon kan ta illa upp för det är kakor, säger Mio Karlsson.

De är inte utlänningarna utan de är skolan. Tolkar jag det som i alla fall. Mio tycker inte att det är bra att skolan (svenskarna?) säger att någon tar illa upp för detta. Folk får det att framstå som att det är någon arg utlänning som har anmält hela Sverige om att "ingen får vara pepparkakor för det är rasistiskt!!!!!" När det egentligen är svenskarna själv som har sagt att det är rasistiskt. Eller för att vara exakt var det barnen och lärarna som tillsamans bestämde sig för att stryka sången. Och bland barnen och lärarna kan där var en asiat, en svensk, en från Mars eller kanske någon från regnskogen så alltså är det hela världens fel att Mio inte får vara pepparkaksgubbe.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback