Ingen mer orientering, tack.

skrivet den: 2012-05-15 | 20:55:39
Jobbig dag idag samtidigt som den egentligen inte alls hade behövdes vara så jobbig! Det började med att vi skulle ha orientering. Vi skulle samlas vid något ställe lång åt h******. Det tar 40 min att dit från skolan så vi tog bussen till ett ställe ganska nära. När vi var framme där försökte vi hitta vart vi skulle vara såklart, det var ju inte världens lättaste men efter att ha ringt till våra klasskamrater sm blivit körda dit så hittade vi äntligen. Vi hade redan nu gått nästan en timme men nu började orienteringen på riktigt. Lata som vi var gick vi hela tiden. Men vi hittade alla kontroller utan problem, nästan. när vi skulle ta sista kontrollen var vi trötta så den gick lite segt men ändå bra för att aldrig varit i den skogen innan! Sen skulle vi ju ta oss till start igen också. Det hela tog 2 timmar...
Sen skulle vi ta bussen tillbaka men det hade ju självklart redan gått för 10 min sen. Så vi fick vänta 40 min på nästa. I den väntan hann vi byta om i skogen (haha), dregla efter mat och glass i synen av en kiosk, spela på iphonen och bli attackerade av myror. Sedan kom bussen äntligen (5 min sen...). Vi kom till stationen sedan fick vi gå resten. Vi trodde matsalen hade stängt men det var den inte så vi gick och käkade det lilla som fanns kvar. Sen tog en kompis bussen halv 2 medans jag och Lina satt oss för att vänta på matte lektionen.
Efter att nästan ha väntat klart får vi reda på att den var inställd och hon kunde i ha sagt något om det liiiiite tidigare!? Hade inte någon gått och frågat om det hade vi inte ens fått veta det förens den hade börjar typ "hej denna lekitonen är intälld ni kan gå hem nu"... blir arg. Alltså hade vi kunnat varit hemma för längesennnnnn.
Ingen intressant text egentligen, haha? Men var tvungen att klaga lite... När jag kom hem käkade jag lax och sedan sov jag lite. Nu ska jag dricka kaffe ♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback