PolitikerN Elin.

skrivet den: 2013-06-26 | 22:28:00
Är ju 18 nu vilken innebär att jag får rösta nästa år. Har aldrig tyckt om politik eller brytt mig särskillt om det förrän senaste åren. Kommer ihåg när vi gick kanske i 5:an och det var val och vi höll på med det lite i skolan. Fattade typ ingenting och visste inte vad något av partierna stod för. Några år senare var det ju val igen. Fattade inte mycket mer då. Men nu så faktiskt har jag lite mer koll på läget. Det blir väl så, ju äldre man blir och mer åsikter man får om saker ju mer vill man göra något åt det. Kollar runder på olika partiers hemsidor nu. På min fritid och inte en samhälls lektion, wow haha. Där är något "nytt" parti som heter "svenskarnas parti" som tydligen vill satsa stort nästa år. De vill först och främst att: Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare. Det de vill är typ att precis allt ska vara 100% svensk. Oj vilket kul land, fast nä. Lika pinsamma som SD. Usch nä ibland vill jag bara köpa en liten egen ö som jag kan bestämma över själv, haha. Omg titta på denna → LÄNK hahahahha jag dör. Helt seriöst jag skrattar. Titta från 1:50. Vet inte var jag ska bli av, så pinsamt. Musiken, går där med sina flaggor och ropar hahhahaha. Nä nu spårar jag ur.
 
 
Fina miljöpartiet. Det är ju det enda vettiga vi har men samtidigt inte. Visst är klimat viktigt men om det är punkt 1 på listan vet jag inte. Nä nu ska jag kolla vidare och försöka sluta skratta til SvP... Kanske får jag göra mig ett eget parti, Rösta Elin partiet 2014!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback